dinsdag 6 november 2007

grappige sites

He allemaal!

Even kort, aankomende week begint er in Santiago het `festival van de fiets`, een festival ontstaan door samenwerking met de Nederlandse ambassade. Super grappig, jammer genoeg kunnen jullie geen spaans lezen (het merendeel tenminste) maar kijk als je tijd hebt even op deze site: www.bicicultura.cl en dan vooral doorklikken naar de link `la via holanda`.
Over de Nederlandse ambassade gesproken, afgelopen vrijdag waren alle nederlandse studenten en mensen die stage lopen etc. uitgenodigd voor een barbecue bij de Nederlandse ambassadeur. Sophie en ik waren nieuwsgierig dus we zijn er naar toe gegaan. Was een hele verandering met de wijk waar wij in wonen: de man woont helemaal buiten de stad, in een chique wijk, in een groot en mooi huis met zwembad. Best interessant om eens te zien hoe een ambassadeur nu woont. Super luxe dus. Ik vraag me af hoeveel je dan meekrijgt van de werkelijke situatie in een land. Het merendeel van de tijd ziet hij alleen maar zijn eigen superluxe huis en de wijk waar het kantoor staat, ook een van de duurdere wijken van Santiago. Zijn vrouw had in 1 jaar tijd zelfs nog nooit in de metro gezeten.

En verder heb ik nog een andere link om te bekijken: http://www2.lacatolica.cl/galerias/index.asp

Ik heb afgelopen zondag namelijk een halve maraton gelopen!
Dat is ook nog een heel verhaal op zich.
De maraton begon om half 9 sochtends en aangezien de metro´s hier op zondag pas om 8u sochtends beginnen met rijden was ik al een beetje in tijdnood. Maar goed ik zou het net kunnen redden, ware het niet dat ik met vergist had in de beginplek... Ik kwam aan bij het sportcentrum bleek dat de maraton daar niet begon. Ik in taxi naar het begin van de route. Uiteindelijk kon ik nog wel starten, maar dan met de renners van de 10km. Na 5 km. kwam ik er alleen achter dat de route van de 10km. een andere route was dan die van de halve en hele maraton.... Na 5km. begon ik dus pas echt met de halve maraton. De hele route alleen gelopen, alle politie-agenten moesten alleen voor mij het verkeer stoppen (was wel een beetje een raar gevoel...) Maar goed. Eerst dacht ik: ik ren gewoon tot 16km. dan heb ik een halve maraton gerend. Na 1u. 50min. was ik bij de 16km. maar ik had niet veel zin om de rest te gaan lopen, dus ben ik maar doorgerend. In totaal heb ik dus 26km. gerend. Toch wel een beetje trots op mezelf...

Ik ga nu naar mijn klas van Hegel, we zijn bezig met de doctrine van de esencia, snap er op dit moment nog niet heel veel van, dus ik hoop dat de docent met een goede verheldering komt...

liefs!

1 opmerking:

Anoniem zei

Lieve Laura,
Hoe gaat het met je? Geniet je nog elke dag van je verblijf daar en voel je je een echte reiziger? Ik hoop dat je de decembermaand goed doorkomt en vergeet niet: als je iets even niet hebt, wordt t straks alleen maar leuker het wel weer te kunnen ervaren/bezitten/omarmen!
Liefs Margriet